Odbiór śmieci - NOWE ZASADY
Od 1 lipca obowiązuje nowa umowa na odbiór odpadów komunalnych, zmianie uległ numer rachunku bankowego za wywóz odpadów.
Nowy numer rachunku bankowego:
Bank Spółdzielczy w Piasecznie 20 8002 0004 0050 0193 2030 0006.
Indywidualne numery rachunków bankowych zostaną podane w zawiadomieniach dotyczących wysokości opłaty.
Przypominamy:
> Odpady zielone będą odbierane dwa razy w miesiącu do 30 listopada tego roku i od 1 kwietnia przyszłego roku do końca obowiązywania umowy. Jednorazowo odbierane będą maksymalnie 3 worki. Jeśli limit odpadów zielonych będzie niewystarczający, to pozostałe worki można odwieźć we własnym zakresie do PSZOK. Zostaną przyjęte bezpłatnie.
> W ramach jednej deklaracji można będzie oddać 4 zużyte opony.
> W ramach jednej deklaracji można będzie dowieźć do PSZOK odpady budowlane. Do 300 kg w ramach jednej deklaracji. Podstawą oddania odpadów budowlanych będzie wcześniejsze zgłoszenie tego faktu do Urzędu Gminy, w celu weryfikacji przez urzędników i wydania przez nich potwierdzenia, że remont był wykonany we własnym zakresie.
> Odpady wielkogabarytowe odbierane będą sprzed nieruchomości w dwóch terminach: w marcu i wrześniu.
> Choinki także będą odbierane sprzed nieruchomości od 10 stycznia do 20 lutego.
> Utrzymanie czystości pojemników spoczywa po stronie użytkownika.
> Od 1 lipca 2019 roku nastąpi zmiana w segregacji odpadów komunalnych. Na podstawie Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 roku nałożono na gminy obowiązek zwiększenia liczby frakcji odpadów poddanych segregacji i zmianę kolorystyki worków:
- odpady zmieszane – zmiana worka lub pojemnika na czarny – możliwe oznakowanie pojemnika naklejką lub napisem „odpady zmieszane”,
- bioodpady – zmiana na worek brązowy,
- papier i tektura – zmiana na worek niebieski,
- tworzywa sztuczne i metale – zmiana na worek żółty,
- szkło – zmiana na worek zielony.
Stawka z śmieci segregowane wyniesie 19 zł, a niesegregowane 38 zł.