Zmiany w systemie sprzedaży biletów ZTM
Od 1 stycznia 2018 roku pasażerowie komunikacji miejskiej nie będą mogli kupić biletów jednorazowych u kierowców i motorniczych. Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie podjął decyzję o zaprzestaniu sprzedaży argumentuje zwiększeniem bezpieczeństwa pasażerów oraz poprawą punktualności pojazdów.
Brak możliwości zakupu biletu u kierowcy nie zwalnia pasażera z konieczności jego posiadania. Bilet można nabyć w 1800 automatach znajdujących się w pojazdach komunikacji miejskiej. Trzeba podkreślić, że taka forma jest jedynie uzupełnieniem sprzedaży stacjonarnej. Pasażerowie mogą nabywać bilety w wybranych i oznakowanych punktach sprzedaży (kioski, saloniki prasowe, sklepy), Punktach Obsługi Pasażerów oraz automatach zlokalizowanych w pobliżu przystanków. Istnieje również możliwość zakupu biletu przez aplikację mobilną zainstalowaną na telefonie komórkowym.