Lepsze połączenie Wolicy z Raszynem – trwają negocjacje
Zmiany w rozkładzie jazdy autobusów linii 711 i 703, wymuszone przebudową odcinka trasy S8 oraz rezygnacją gminy Raszyn z linii autobusowej 703, pogorszyły połączenie między naszymi gminami.
O temacie pisaliśmy już grudniowych Wiadomościach Nadarzyńskich (WN 12 (201) z 2015 roku). Przypominamy:
„W trakcie ustaleń dotyczących funkcjonowania komunikacji podmiejskiej ZTM po zakończeniu przebudowy trasy katowickiej, Gmina Raszyn zadeklarowała jedynie udział w kosztach utrzymania linii 711 (początkowo tylko w 30%, ostatecznie w udziale takim jak wcześniej, czyli 40%). Samorządowcy Raszyna zaprezentowali stanowisko, że komunikację na swoim terenie mają już zapewnioną i tak czterema liniami, w związku z czym nie będą wydawać pieniędzy na trzy kolejne.
W tej sytuacji, jak również w świetle tego, że drogi serwisowe na terenie Wolicy wydłużają czas przejazdu, po konsultacji z Radnymi Gminy Nadarzyn przyjęte zostało rozwiązanie (proponowane również przez ZTM), że 733 – jako najdłuższa linia – będzie obsługiwało ostatni przystanek na terenie gminy, w stronę Okęcia, przy Centrum Mody z dalszą trasą przez S8 i S2. Pozostałe dwie linie będą wjeżdżały do Wolicy i dalej przez Raszyn (układ dróg serwisowych po wjeździe do Wolicy wymusza taką trasę) z tym, że tylko 711 – zgodnie z deklaracją Raszyna będzie obsługiwało przystanki na terenie tej gminy (na nasz wniosek 703 zatrzymuje się także przy centrum handlowym w Jankach).”
Nie jest to rozwiązanie doskonałe zwłaszcza pod kątem osób pracujących w Raszynie, które mogą dojeżdżać tylko autobusem linii 711, dlatego na początku stycznia Gmina Nadarzyn zwróciła się do wójta gminy Raszyn z prośbą o przedłużenie „raszyńskiej” linii 706 do przystanku zlokalizowanego przy drodze lokalnej (nr DL 118) na terenie Raszyna i obsługę na tym odcinku nadarzyńskich przystanków (chodzi o przystanek na wysokości między ul. Ogrodniczą a Przyleśną w Wolicy). W zamian nasza gmina proponowała dodanie jednego lub dwóch przystanków (w obu kierunkach) na trasie finansowanej przez nas linii 703 - przykładowo przystanek w Jankach w pobliżu stacji CPN oraz na wysokości szkoły.
Po konsultacji tego pomysłu ze stołecznym Zarządem Transportu Miejskiego okazało się, że "brak jest dogodnych warunków do zawracania autobusów (szczególnie o długości 15m) linii 706 w rejonie skrzyżowania ulic drogi serwisowej /Sąsiedzkiej".
Jednocześnie ZTM zasugerował, że rozwiązaniem najkorzystniejszym byłoby gdyby autobus linii 703 zatrzymywał się jednak na terenie Raszyna i zaproponował Gminie Raszyn „podjęcie rozmów z Gminą Nadarzyn w zakresie uzgodnienia kosztów funkcjonowania linii 703 na terenie gminy Raszyn i uruchomienia dodatkowej pary przystanków”.
Mamy nadzieje, że uda się dojść do porozumienia, a o ewentualnych zmianach będziemy informowali na bieżąco.